Конфліктні ситуації

Шляхи виходу із конфліктних ситуацій:

 

1) щоб знизити напруження, не зосереджуйтесь на власних станах і думках, а спробуйте налаштуватися на партнера, стати на його місце;

2) дайте висловитися співрозмовникові й уважно його вислухайте;

3) за агресивного нападу кращий ефект дасть ваша несподівана реакція. Типовою була б агресія у відповідь або страх. Використовуйте “луну-техніку” (5) й “поверніть” партнерові його слова, зберігаючи самовладання і ввічливість;

4) висловіть партнерові те враження, що зробили його слова;

5) якщо партнер у чомусь має рацію, визнайте свою помилку і запропонуйте вихід з ситуації;

6) дайте відчути партнерові поважне ставлення до його особистості, значущість і цінність його думок і суджень;

7) підкресліть свою близькість зі співрозмовником, знайдіть щось загальне між вами;

8) покажіть, що ви розумієте стан співрозмовника.

Щоб не відповідати на образу, замисліться, чому людина нападає, чого вона домагається. Не відповівши на випад, ви врятуєте себе від приниження й докорів сумління.

Способи розв’язання конфліктів:


- мінімум взаємодії з іншою стороною;
- відкрита розмова з протилежною стороною;
- однобічна поступка не в головному для вас;
- надання конфлікту гласності, звернення по допомогу до громадського керівництва;
- співпраця;
- уникання активних дій у конфлікті;
- вибір розумної послідовності власних дій: відокремити людей од проблеми; зосередитися на інтересах сторін, а не на позиціях; шукати взаємовигідні варіанти.
Розв’язання конфлікту може бути частковим або повним.
Часткове розв’язання конфлікту - це ситуація, коли відсутня тільки конфліктна поведінка, але допускається внутрішньо стримуване спонукання до конфлікту у сторін.
Повне розв’язання конфлікту відбувається тоді, коли він усувається і на рівні поведінки, і на внутрішньому рівні.
Умови конструктивного розв’язання конфлікту: адекватність відображення конфлікту; відкритість і ефективність спілкування конфліктуючих сторін; створення клімату взаємної довіри конфліктуючих сторін; визначення суті конфлікту.
Конструктивному розв’язанню конфлікту сприятимуть наступні форми спілкування:
1. Висловлювання, що передають те, як ви зрозуміли слова або дії опонента, і прагнення одержати підтвердження того, що ви зрозуміли їх правильно.
2. Відкриті і особистісно забарвлені висловлення щодо ваших станів, почуттів і намірів.
3. Інформація, що містить зворотній зв’язок щодо сприйняття вами партнера і його поведінки.
4. Демонстрація того, що ви сприймаєте партнера як особистість усупереч критиці або опорові щодо конкретних його вчинків.