Кафедра іноземних мов

Керівник кафедри Ващук Ольга Іванівна
Проблема кафедри "Самореалізація особистості учнів у творчо-пізнавальній діяльності та через позакласну роботу"

 

 

У план роботи кафедри внесені питання щодо розвитку творчого потенціалу гімназиста через впровадження в практичну діяльність вчителів нестандартних уроків, виховних заходів, залучення їх у підготовку та проведення творчих вечорів, конкурсів, змагань. Планується провести заходи, спрямовані на відзначення Року німецької мови, на розвиток творчого потенціалу педагогів, впровадження їх перспективного педагогічного досвіду через активізацію роботи блогів.

У 2016-2017 н.р. було проведено 6 засідань методичного об’єднання згідно плану.

Були розглянуті такі теоретичні питання: «Національно-патріотичне виховання на уроках іноземних мов», «Технологія  веб-квесту як засобу активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів», «Здоровозбережувальні технології на різних етапах навчання», основна увага яких акцентувалась на впровадженні інноваційних методів роботи з дітьми з метою формування здорової нації, позитивних якостей особистості, свідомого патріотизму, високої духовності, підвищення мотивованості до вивчення мов, формування творчого потенціалу учнів.

З метою побудови підгрунття свідомого відношення до вивчення іноземних мов були включені в роботу кафедри розгляд питань практичного спрямування: «Позакласна робота з іноземної мови як стимулювальний засіб поглиблення знань учнів», «Сучасні технології розвитку пізнання творчої особистості учнів», «Організаційно-педагогічні умови співробітництва вчителя та учня на уроках іноземних мов».

Було проведено круглий стіл учителів кафедри на тему: «Реалізація принципу доступності та послідовності у викладанні іноземних мов під час процесу адаптації гімназистів 1(5)-х класів».

На засіданнях кафедри обговорювались зразки роздаткового матеріалу по використанню автентичних текстів для розвитку навичок письма, читання та практичного використання мови,про впровадження  передового педагогічного досвіду на уроках англійської мови.

Підвищенню рівня самоосвіти вчителів сприяли розгляд та обговорення на засіданнях м\о актуальних статей  фахового журналу «Англійська мова та література» та новинок з методичної бібліотечки вчителя англійської мови, таких як «П’ять порад з граматики», «Як навчити писати грамотно та з задоволенням» методичної літератури, такі як «Три кроки до успішного уроку читання», «Веселі п’ятихвилинки», «Шість принципів вивчення нових слів».

З метою розвитку лінгвокраїнознавчої компетенції гімназистів був проведений тематичний вечір, присвячений Дню народження Т.Г.Шевченку, на якому гімназисти мали можливість проглянути презентацію життєвого шляху та художньої спадщини українського поета та заочно подорожувати по зарубіжним країнам, милуючись архітектурними пам’ятниками видатного українського мислителя. Цьому сприяв факультативний курс з англійської мови у 5(9) класі, який не тільки сприяв розвитку соціокультурної компетенції учнів, але і став  стимулювальним засобом поглиблення знань учнів.

Протягом двох років працювала творча група вчителів іноземних мов над створенням навчальних матеріалів краєзнавчого характеру за темою «Історія закладу» з метою забезпечення соціокультурного компоненту. Матеріали упорядковано, але ще потребує завершення презентація іноземними мовами, яка буде розміщена на сайті гімназії.

На семінарі, організованому міжнародним освітньо-методичним центром Пірсон в рамках авторського туру, присвяченому 20-річному ювілею Пірсон в Україні з запрошенням Вона Джонса, автора підручника, вчитель англійської мови Ващук О.І. поділилась своїми враженнями з досвіду роботи за підручником FOCUS в старшій школі, підкресливши їхню сучасність та результативність. 

Ефективність роботи кафедри вчителів іноземних мов підтверджують результати участі гімназистів у олімпіадах з англійської мови (ІІІ заг. місце), німецької мови (II місце).

Хороші результати показали учні на олімпіаді з німецької мови, призером якої стала Павлик Соломія (ІІІ місце), учитель Захарко Н.Ю. та учні 4(8), 5(9), 6(10) класів з англійської мови, які посіли ІІІ загально-командне місце по паралелях.

В 2016-2017 навчальному році технічна база кафедри поповнена новими аудитивними дисками; поновлено навчально-методичну базу, наочність  (постери) країнознавчого характеру в кабінеті німецької мови, але і надалі вчителі німецької мови  потребують технічного забезпечення та автентичні матеріали. Проте, завдяки хорошому забезпеченню кабінетів англійської мови технічними засобами навчання  всі уроки англійської мови проходять з використанням CD  та   DVD дисків. Повністю оновлено матеріальну базу 17 кабінету та  закуплені постери країнознавчого характеру для кабінету і в коридор кафедри іноземних мов.

Дотримуючись нових вказівок Міністерства освіти щодо переваги комунікативної методики  вивчення іноземних мов, ми активно співпрацюємо з представниками Британських видавництв, які уможливлюють навчання учнів за автентичними підручниками та ознайомлюватись з культурними реаліями англомовних країн. В подальшому плануємо провести апробацію  електронного автентичного посібника FOCUS-4 з метою створення віртуального середовища класу. Цей підручник став учасником щорічного міжнародного конкурсу ELCONS і увійшов в десятку найкращих підручників для вивчення англійської мови як іноземної з використанням новітніх навчальних технологій.

  1. Підготувати переможців І туру Всеукраїнських олімпіад з англійської та німецької мов до участі їх у ІІ турі
  2. Залучити учнів до участі у конкурсах «Гринвіч», «Пазл», «Орлятко» та пошуково-дослідницької діяльності.
  3. Організувати учнів до випуску стіннівок на українську тематику.
  4. Залучати учнів до факультативів з англійської мови.
  5. Провести позакласні заходи в рамках Року німецької мови.
  6. Залучити учнів до проведення заходу, присвяченого Європейському Дню мов 26 вересня (випуск постерів, спілкування іноземною мовою).
  7. Зробити презентацію гімназії на англійській та німецькій мовах за темою «Історія  нашого закладу».

0
0
0
s2smodern