Шкільна бібліотека – центр творчого розвиту дитини

Під таким гаслом в жовтні 2018 року проходив Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек. Він був присвячений видатному українському педагогу-гуманісту, вченому із світовим ім’ям Василю Сухомлинському з нагоди 100-річчя від дня народження. Проблема творчого розвитку особистості є особливо гострою в сучасному світі. І ще багато років тому, після війни, В.Сухомлинський приділяв велику увагу розвитку кожної дитини. Спираючись на загальнолюдські цінності, дбав про забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного формування особистості. У цьому він особливу роль відводив школі.

То ж я ставила собі за мету протягом місяця познайомити читачів бібліотеки гімназії з цією особистістю, його творчим доробком. «Добротворець», саме так називають педагога, автор багатьох теоретичних і методичних наукових праць з педагогіки, а також оповідань, казок та притч для дітей. Вийшли друком твори в 5-ти томах, збірки «Гаряча квітка», «Куди поспішали мурахи», «Чиста криниця», «Квітка сонця», повість Івана Цюпи «Василь Сухомлинський: Добротворець».

З метою популяризації його спадщини були оформлені інформаційні куточки «Сторінками творів мудрого вчителя» в учительській, бібліотеці, рекреації гімназії. Діє книжкова виставка « Його вічний слід на землі». Разом з керівником гуртка «Живописець» Кузьмою Лесею Богданівною провели конкурс дитячих ілюстрацій до казок і оповідань «Казка на кінчику пера». В бібліотеці гімназії запрацювало релаксаційне «Бібліокафе». Особливу увагу я приділила зоні «Територія творчості». Діти мають змогу помалювати (до їх уваги розмальовки, чистий папір і олівці), зробити витинанки (є кольоровий папір і ножниці), розгадати кросворди, почитати журнали, пройти тести і просто помандрувати разом із книжкою. Також я провела цикл бесід із 2(6)-3(7) класами «Криниця людської мудрості». Ми обговорювали азбуку моральної культури. Його Десять негідних речей пройняті пройняті народнопедагогічним змістом. Називаючи кожну з Десяти Не Можна гімназисти розповідали про своє розуміння цієї заборони, наводили приклади з життя. Цікавими були також Голосні читання, адже твори Василя Сухомлинського короткі, але глибокі за змістом, повчальні. Тому цікавим було і творче завдання «Закінчи казку» (1(5) – 3(7) класи) «Флейта і вітер».

А ще разом з дітьми під час бесід шукали Скляного Чоловічка з одноіменної казки Василя Сухомлинського. І як з'ясувалось згодом, не завжди він у декого прозорий.

Спільно з керівником гуртка «Перлина слова» Гловацькою Людмилою Василівною провели відкрите засідання літературної вітальні « Мозаїка творчих ідей». Творчо обдаровані гімназисти мали змогу зачитати свої напрацювання. Оленка Федюра розповіла про її участь у МАЛІЖі. Наша гостя вчитель, автор слів гімну гімназії, прочитала свої вірші. Діти переглянули книжкову виставку «Літературний Червоноград» та дізнались про конкурси дитячої творчості, що проводяться в місті. Мета – познайомити творчі талант із можливостями росту в межах міста – була досягнута.

Сподіваюсь, що зерно, яке було посіяне, зійде і дасть добрі сходи. Адже навколо нас так багато зла.

Пропоную кращі варіанти продовження казки на ваш розсуд.

1) «Спробував Вітер заграти ще і ще. А музики не було, одне страшне гудіння. Тоді зрозумів Вітер, що, який би сильний він не був, а тут безсилий. Незабаром Музикант згадав, що забув інструмент і прибіг за ним. Дуже зрадів, коли знайшов флейту і натхненно заграв мелодію, від якої усе довкола розквітло. А Вітер замиловано слухав та зрозумів, що це співає душа Музиканта».  (Митрофанов Данило, 2(6)-Б)

2) «Почувши дивні звуки, Музикант вийшов на двір і побачив, як Вітер дує у флейту. Він здивувався і вирішив допомогти. Чоловік  підійшов до нього і сказав:
- Потрібно дути не з силою, а з душею.
Почувши таке, Вітер здивувався і сказав:
- Це як? Я завжди робив все силою.
Довго показував і розказував Музикант, але таки навчив Вітра грати. І з цього часу, Вітер грав тільки красиву мелодію. (Марусевич М. 3(7)-А)

3) Вітер сів. Думає, думає, нічого в голову не приходить:

- Як ця Людина змогла, а я не можу. Я слабак чи що?

Так думав десять років. Не було вітру зовсім, зима без хурделиць і метелиць. Зажурилися люди, стали у Вітра просити, щоб повернувся. А він їх навіть не чує. Прийшли вдруге люди і просять, просять, а він далі не чує. Тоді відправили Музиканта, який засмутив Вітра. Флейтист розказав і показав як потрібно грати на флейті і подарував йому цей інструмент. Вітер більше не журився, бо навчився грати. (Белінська Дарія 1(5)-А)  
    

 

0
0
0
s2smodern

Net-ШКОЛА

 
Електронний журнал успішності та відвідування гімназистів

ФОТОГАЛЕРЕЯ

 
Найяскравіші моменти гімназійного життя

YouTube - КАНАЛ

 
Відеоматеріал для гімназистів, вчителів та батьків

Наші контакти

вул. С.Бандери, 17-а
м. Червоноград
Львівська область
Україна, 80106
 
0 (3249) 3-12-70 приймальня
0 (3249) 3-82-57 директор