Надрукувати

Кафедра іноземних мов

Керівник кафедри Ващук Ольга Іванівна
Проблема кафедри "Самореалізація особистості учнів у творчо-пізнавальній діяльності та через позакласну роботу"

 

 

У 2018-2019 н.р. кафедра вчителів іноземних мов продовжувала  працювати над проблемою «Самореалізація особистості учнів у творчо-пізнавальній діяльності та через позакласну роботу».

З метою побудови підгрунття свідомого відношення до вивчення іноземних мов та підвищення мотивованості до навчання, формування творчого потенціалу учнів. були включені в роботу кафедри розгляд питань практичного спрямування: «Реалізація змістових ліній у навчанні англійської мови за автентичними матеріалами («New Challenge», «Focus»)», «Про формування фінансової та інформаційної грамотності учнів на уроках іноземних мов», «Використання кейс-методів на заняттях з іноземних мов», «Формування полікультурної та плюрилінгвальної компетенцій учнів на уроках іноземних мов», «Методи та технології мішаного навчання. Про створення віртуального середовища в процесі вивчення англійської мови через використання автентичних посібників», основна увага яких акцентувалась на впровадженні інноваційних методів роботи з дітьми з метою формування здорової нації та позитивних якостей особистості.

Було проведено круглий стіл учителів кафедри на тему: «Розвиток інтелектуальних умінь в учнів на уроках в 1(5) класах. Принцип доступності та послідовності у викладанні предмету». 

На засіданнях кафедри обговорювались зразки роздаткового матеріалу по використанню автентичних текстів для розвитку навичок письма, читання та практичного використання мови, про впровадження  передового педагогічного досвіду на уроках англійської мови.

Підвищенню рівня самоосвіти вчителів сприяв проведений вчителями кафедри міський семінар за темою «Особливості розвитку естетично-пізнавальних цінностей учнів через сприйняття мистецтва на уроках англійської мови», на якому вчитель англійської мови Ващук О.І. презентувала майстер-клас з формування в учнів комунікативної компетенції  з англійської мови  шляхом рольової гри та елементів драми, та ділились досвідом роботи по впровадженню театральних проектів та драматичної гри в позакласній роботі, умовне мистецтво театру, живопис, відомих митців-виходців нашого міста. А також було проведено історично-пізнавальну екскурсію сакральними місцями Львова, на якій учителі англійської мови ознайомились з історією архітектури міста. 

Ефективність роботи кафедри вчителів іноземних мов підтверджують результати участі гімназистів у науково-дослідницькій конференції і олімпіадах з англійської мови, німецької мови. Проте, зменшилась кількість учнів, задіяних до пошуково-дослідницької діяльності з англійської мови, а саме 25 гімназистів захищали пошуково-дослідницькі роботи на гімназійному рівні, з них з німецької мови. Розвиткові лінгвокраїнознавчої та соціокультурної компетенції гімназистів сприяв факультативний курс з англійської мови у 5(9) класі, який також став стимулювальним засобом поглиблення знань учнів.

Матеріали краєзнавчого характеру за темою «Історія закладу» з метою забезпечення соціокультурного компоненту упорядковано, але ще потребує завершення презентація іноземною мовою, яка буде розміщена на сайті гімназії.

В 2018-2019 навчальному році технічна база кафедри поповнена новими аудитивними дисками; поновлено навчально-методичну базу, наочність (постери) країнознавчого характеру в кабінеті німецької мови, але і надалі вчителі німецької мови потребують технічного забезпечення та автентичні матеріали. Проте, завдяки хорошому забезпеченню кабінетів англійської мови технічними засобами навчання  всі уроки англійської мови проходять з використанням CD та DVD дисків та з використанням інтернету.

Дотримуючись нових вказівок Міністерства освіти щодо переваги комунікативної методики вивчення іноземних мов, ми активно співпрацюємо з представниками Британських видавництв, які уможливлюють навчання учнів за автентичними підручниками та ознайомлюватись з культурними реаліями англомовних країн. В цьому навчальному році було проведено апробацію  електронного автентичного посібника FOCUS-4 з метою створення віртуального середовища класу та впровадження мішаного навчання. Цей підручник став учасником щорічного міжнародного конкурсу ELТONS і увійшов в десятку найкращих підручників для вивчення англійської мови як іноземної з використанням новітніх навчальних технологій. 

На засіданні кафедри вчитель англійської мови Ващук О.І. поділилась своїми враженнями з досвіду роботи за підручником FOCUS в старшій школі, підкресливши їхню сучасність та результативність.

У 2019-2020 навчальному році учителі кафедри будуть працювати над проблемою «Самореалізація особистості учнів у творчо-пізнавальній діяльності та через позакласну роботу».

У план роботи будуть внесені питання щодо розвитку творчого потенціалу гімназиста через впровадження в практичну діяльність вчителів нестандартних уроків та технологій мішаного навчання, виховних заходів, залучення їх у підготовку та проведення творчих вечорів, конкурсів, змагань. Планується провести заходи, спрямовані на розвиток творчого потенціалу педагогів, впровадження їх перспективного педагогічного досвіду через активізацію роботи блогів.

0
0
0
s2smodern